VERANDERMANAGEMENT
Integratie van 2 marketingafdelingen (NIA)
Mijn ontwikkeling van marketing management richting verandermanagement begon als interim-directeur bij NIA, waar ik verantwoordelijk was voor de integratie van twee afdelingen op verschillende locaties naar één centrale afdeling.
Herstructurering marketingafdeling (APG)
Bij APG stond ik voor de uitdaging om een bestaande marketingafdeling in Amsterdam te transformeren. Door tijdelijk dubbele functies te creëren – externen naast de zittende medewerkers – kon de afdeling stap voor stap vernieuwd worden zonder het risico op stilstand.
Introductie agile werken (Loyalis)
Bij Loyalis heb ik als manager van productmanagement significante veranderingen gerealiseerd. In samenwerking met een externe partner heb ik agile werken geïntroduceerd.
Reorganisatie Salesafdeling (Loyalis)
Daarnaast heb ik bij Loyalis een grootschalige reorganisatie van de verkoopafdeling geleid waarbij de buitendienst werd gehalveerd en de commerciële binnendienst werd versterkt.
Dit leidde tot een forse kostenbesparing én een structurele omzetgroei – een van de meest succesvolle veranderingen die ik heb doorgevoerd.
Kerncompetenties
• Verandermanagement & organisatie-integraties
• Agile transformaties binnen commerciële teams
• Cultuurverandering & teamontwikkeling
• Commerciële focus & resultaatgericht leiderschap
• Leidinggeven aan professionals en grote teams
LinkedIn
• Manager Productmanagement - Loyalis (2016-2017)
• Manager Sales - Loyalis (2014-2016)
• Marketing Manager bpfBOUW a.i. – APG (2013)
• Directeur Marketing a.i. – NIA-Sterck (2007-2008)